Воскресенье, 05.05.2024, 18:25

Приветствую Вас Гость | RSS
ГлавнаяРегистрацияВход
[ Новые сообщения · Участники · Правила форума · Поиск · RSS ]
  • Страница 1 из 2
  • 1
  • 2
  • »
Форум » Мастерская » Общие вопросы » Экскурс в историю
Экскурс в историю
HelgaДата: Пятница, 30.04.2010, 22:41 | Сообщение # 1
админ
Группа: Администраторы
Сообщений: 223
Статус: Offline
Может кого-то идеи из древности вдохновят smile


 
HelgaДата: Пятница, 30.04.2010, 22:43 | Сообщение # 2
админ
Группа: Администраторы
Сообщений: 223
Статус: Offline
вот эта рыбка очень понравилась smile


 
HelgaДата: Суббота, 01.05.2010, 21:04 | Сообщение # 3
админ
Группа: Администраторы
Сообщений: 223
Статус: Offline

 
HelgaДата: Суббота, 01.05.2010, 21:26 | Сообщение # 4
админ
Группа: Администраторы
Сообщений: 223
Статус: Offline


капусточка тоже интересная работа smile

 
HelgaДата: Среда, 20.10.2010, 19:35 | Сообщение # 5
админ
Группа: Администраторы
Сообщений: 223
Статус: Offline
Гончарство — виготовлення з опаленої гончарної глини різноманітних виробів, зокрема посуду, кахлів, іграшок тощо. Це досить стародавнє ремесло виникло в епоху неоліту, а згодом стало різновидом народного мистецтва. Глина є пластичною під час формування і досить твердою після випалу (близько 900°). Має широкий спектр природних барв — від білої, кремової, охристої до червоної, коричневої і темно-сірої. Чарівного ефекту гончарним виробам надають керамічні фарби, виготовлені з кольорової глини (ангоби), а також прозорі та декоративні поливи (глазурі).
Первісні гончарі формували вироби вручну, обліплюючи кошичок, камінь, дерев'яну форму скибками глиняної маси завтовшки в палець або обкручуючи за спіраллю стрічку глини, поступово зліплюючи і вивершуючи конусоподібну посудину з гострим дном. Посуд виходив товстостінний, з порушенням округлості та силуету форми. Однак ця примітивна стародавня техніка витримала конкуренцію з гончарним кругом і була добре відома слов'янам.
Винахід гончарного круга (IV тис. до н. є.), спочатку ручного й повільнообертового, а у середньовіччі швидкісного, з ножним приводом, став переворотом у розвитку гончарного ремесла. Техніка точення на крузі давала змогу не лише збільшити випуск продукції, а й поліпшити її художній рівень. Посуд, виготовлений на крузі, досить легкий, тонкостінний, з гармонійно-симетричними обрисами форми, чіткими орнаментальними смугами, лініями тощо.
 
HelgaДата: Среда, 20.10.2010, 19:35 | Сообщение # 6
админ
Группа: Администраторы
Сообщений: 223
Статус: Offline

У гончарстві народні майстри користувалися кількома техніками декорування: ритування, глянсування, ріжкування, фляндрування, штампик і ліплення.
Ритування («уріз», продряпування, гравіювання) — це спосіб нанесення заглибленого жолобка дерев'яною паличкою або цвяхом на поверхню сирого черепка.
Глянсування, або лощення, роблять гладким предметом (переважно камінчиком) по сухому черепку лінії, смуги тощо.
При ріжкуванні ріжок наповнюється ангобом. У маленький отвір у його нижній частині вкладається гусяче перо або скляна трубочка, і цівка ангобу лягає на поверхню виробу. У сучасних техніках ріжок замінений на гумову грушу. Ріж кування майстри проводять прямі й хвилясті лінії, наносять цятки, розетки, листочки та інші орнаментальні елементи.
Фляндрування — це з'єднання за допомогою гострого предмета трьох або чотирьох стрічок ангобів, подібно до мармурових розводів, — чітких і зигзагоподібних.

У гончарстві сьогодні розрізняють чотири роди виробів: посуд різноманітного призначення; сакральні предмети (хрести, ікони, свічники тощо); іграшки; предмети для обладнання житла (кахлі, вази, підвазонники тощо).
З утворенням Давньоруської держави у X ст. поступово зростає виробництво гончарного посуду, особливо у містах. На виробах з'являється спочатку непрозора, а згодом прозора полива. Давньоруські гончарі здебільшого виготовляли корчаги для зберігання зерна, миски, горщики, кухлі та глечики.
У XIV ст. переважно виробляли дешевий і зручний сірий посуд для приготування страв. Його оздоблювали лощенням і дерев'яними штампиками-кілочками у вигляді кружалець з промінчиками, зірочками, зубчиками, ласточками тощо.
У XVII—XVIII ст. українське гончарство набуло вищого рівня розвитку. Вироби розписували ангобами та емалями (керамічна склоподібна фарба), що дало змогу перейти до багатоколірності. Чільне місце посіли рослинні, квіткові орнаменти, фігурні зображення, передусім на мисках та кахлях. У цей час з-поміж численних полтавських осередків гончарства, таких як Глинськ, Зіньків, Миргород, Ромни, найвизначнішим була Опішня. Тут 1786 р. близько 200 ремісників виготовляли різноманітний святковий посуд для напоїв: дзбанки, баклаги, барильця, куманці та декоративний посуд скульптурного характеру: баранці, леви, коники, півні тощо, оздоблені квітковим орнаментом. У Глинську завдяки творчості родини Сулимів провідною технікою розпису стала фляндрівка іноді у поєднанні з квітковими мотивами.
Подніпровські гончарні осередки — Дибинці, Канів, Ревівка (затоплена Кременчуцьким водосховищем), Сунки, Цвітна та ін. — славилися не лише добротним мальованим ужитковим посудом, а й фігурним для напоїв (у вигляді тварин і птахів).
На Поділлі гончарний посуд виробляли у Барі, Бубнівці, Гайсині, Летичеві, Смотричі та ін. Бубнівська кераміка, опріч чітких рослинних візерунків, мала ліплені фігурки пташок на покришках дзбанків, ринок тощо.
Провідними осередками гончарства в Західній Україні були Потелич, Яворів, Коломия, Пустинь, Мукачеве та ін. У Коломиї гончарний цех створений 1661 p. Крім посуду, тут виробляли свічники і кахлі, прикрашені фляндрівкою та ріжкуванням.
У XIX ст. вироби кожного району гончарного промислу набували певних особливостей, які залежали від природних якостей матеріалів, технічного рівня виробництва, місцевих традицій тощо.
Своєрідністю відзначалися вироби опішнянських гончарів. Так, Федір Червінка, крім гравіювання по вологому черепку, наліплював рельєфні орнаментальні мотиви; Василь Поросний у плетиво мальованого рослинного орнаменту вводив казкових звірів та птахів.
Серед подільських гончарів вирізнялися Андрій Гончар (с. Бубнівка), який перший запровадив у своєму селі виробництво червоного мальованого посуду; Петро Лукашенко і Павло Самолович (с. Бар) оздоблювали миски тематичними фігурними композиціями; Яків Бацуца (с. Адамівка) своїм неполиваним посудом кулястоподібних форм, розписаним силуетними фігурками, набув популярності далеко за межами України.
 
OlegДата: Четверг, 21.10.2010, 00:35 | Сообщение # 7
любитель
Группа: Постоянные жители
Сообщений: 94
Статус: Offline
Helga, не все слова понятны. А почему не по русски?
 
HelgaДата: Четверг, 21.10.2010, 09:48 | Сообщение # 8
админ
Группа: Администраторы
Сообщений: 223
Статус: Offline
Quote (Oleg)
не все слова понятны.

не вопрос - все, что не понятно - переведу smile
Quote (Oleg)
А почему не по русски?

на рідній мові
 
OlegДата: Четверг, 21.10.2010, 11:43 | Сообщение # 9
любитель
Группа: Постоянные жители
Сообщений: 94
Статус: Offline
"кулястоподібних форм" - ???
 
HelgaДата: Четверг, 21.10.2010, 14:02 | Сообщение # 10
админ
Группа: Администраторы
Сообщений: 223
Статус: Offline
Quote (Oleg)
куля

шар
Quote (Oleg)
кулястоподібних форм

шарообразных форм
 
OlegДата: Четверг, 21.10.2010, 20:20 | Сообщение # 11
любитель
Группа: Постоянные жители
Сообщений: 94
Статус: Offline
Quote (Helga)
дзбанки, баклаги, барильця, куманці та декоративний посуд скульптурного характеру: баранці, леви, коники, півні тощо

???
 
HelgaДата: Пятница, 22.10.2010, 11:16 | Сообщение # 12
админ
Группа: Администраторы
Сообщений: 223
Статус: Offline
Quote (Oleg)
???

biggrin
дзбанки, баклаги, бочонки, кувшины и декоративная посуда скульптурного характера: барашки, львы, коньки, петухи и т.д.
Дзбанок - кувшин с ручкой - http://hutsul.museum/collection/303/685/ это пример

Баклага (тат. баклак) — небольшой деревянный, керамический или металлический (жестяной) плоский дорожный сосуд с узким коротким горлом и ушками на тулове для продевания ремня.

Плоская цилиндрическая или дисковидная форма делает баклагу удобной для ношения. Иногда керамические баклаги имеют низкие конические ножки и украшаются росписью цветными глазурями или рельефными кругами, а металлические баклаги — гравированными или чеканными узорами.

В современной русской разговорной речи баклага или баклажка может означать любой носимый сосуд для жидкости.

 
OlegДата: Пятница, 22.10.2010, 23:28 | Сообщение # 13
любитель
Группа: Постоянные жители
Сообщений: 94
Статус: Offline
Интересны народные формы и их названия. Глечики (крынки, кринки ) в Украине вроде распространены больше формы шар-цилиндр? В каждой области немного отличаются. Просветите по народным формам. Названия сосудов, назначение .

Сообщение отредактировал Oleg - Пятница, 22.10.2010, 23:30
 
HelgaДата: Суббота, 23.10.2010, 16:01 | Сообщение # 14
админ
Группа: Администраторы
Сообщений: 223
Статус: Offline
Quote (Oleg)
Глечики

Глиняный горшок для молока


Quote (Oleg)
кринки

расширяющийся книзу удлинённый глиняный горшок для молока.

biggrin

вобщем как его не назовите, будет правильно

 
OlegДата: Воскресенье, 24.10.2010, 03:38 | Сообщение # 15
любитель
Группа: Постоянные жители
Сообщений: 94
Статус: Offline
Первое фото мне больше нравиться (две параболы). Если с ручкой, то это кувшин, кринка без ручки. Helga, я предлагаю размещать фото (или рисунки, что угодно) с названиями сосудов(на разных языках) и кратко их назначение. Кухли, квасники , опарнцы, баклаги, кандюшки, кубышки и т.д. и т.п., которыми пользовались наши предки. В рамках темы "экскурс в историю" это вполне уместно и даже очень интересно.
 
Форум » Мастерская » Общие вопросы » Экскурс в историю
  • Страница 1 из 2
  • 1
  • 2
  • »
Поиск:


Copyright MyCorp © 2024Создать бесплатный сайт с uCoz